Sunday, March 18, 2012

AkHiRnYa KaMi BeRpiSaH JuGak.. =(



Now jam menunjukkan jam 3.45 pg..aku still segar..mata bulat..xnguap walau seinci pon..okeyh~ini bahananya bile asek keje mlm..=,='

Bila aku dh mula berbelog ni dats mean ade samtink happen..whether bad or gud news..so, utk kali ni aku berbelog sbb ak rs sedey yg amat sgt..aku rs bersalah..aku rs xsngka..n ak rs xsnggup..but sak dh wt keputusan n sumenye dh jadi dh pon..hmmmm..

Sound serious huh guyz??yes i'm sooooooooooo serious..(menunjukkan betapa aku serius)..huh!~tarik napas dalam2 jap..berat tol aku nk mule cite..hmmmm..okeyh..ni kisah AKU dgn SI DIA..

Ekceli bnda ni dh wt aku serabut pale otak lama dah..tapi aku  yg byk kali xsnggup..byk kali dh aku pk yg aku  and dia dh xley brsama....even aku syg dia sgt2, tapi bile dh lm2 ni aku rs kitorg dh xley get along..ade je yg xkena..espeseli dia la..kerap sgt wat hal..so tiap kali dia wt hal mengukuhkan lagi perasaan ak utk tggalkn dia..

Kenal dh lama dah..gi mana2 pun mesti dgn dia..so aku xpaham la kan knp la mesti dia wat hal..sedangkan aku dh jg baik relationship kitorg..kadang2 tu bile dia wat hal, langsung xpikir keadaan aku yg sgt2 memerlukan dia..so, bnda2 cmni kdg2 wat aku rs dilema..samada nk still dgn dia ke or nk tggalkan je..

Kalo tinggalkan nmpk cm xkenang jasa..tapi kalo xlepaskan, aku gak yg merana..hmmmm..so demi kebaikan aku and dia..at last semalam tepat jam 3 petang..aku lepaskan dia..walaupun berat keputusan aku ni..tapi aku trpksa tggalkan dia..dia xbersuara sikit pon..dia diam je..aku tawu dia pon sedey..tapi dia xmampu nk kate ape2..hmmm..semalam kat sg jelok kitorg berpisah..hm...SUMPAH aku xde niat nk tinggalkan dia weyh..tp nk wat cmne..ak terpaksa..
Untuk SI DIA yg aku syg...kat sini aku nk bgtawu satu dunia yg  aku teramat menyayangi mu wahai motor skuter ku CIK KARISMA..maafkn aku sbb trpksa trade in ko dgn motor baru..ko dh terlalu uzur utk aku..sowi ye syg..='(
.
*opss!~jgn slh phm okeyh..ini hnya psl kisah ak n moto skuter tersayang aku..heheheh.. 

Hadoiyhhh~suspen giler cite aku kn..kn..kn..kn..ade rs cm nk lempang aku x?hahahhaha~
Sowi la guyz..ak just nk luahkan ape yg aku rs je..ekceli mmg ak trase kehilangan yg amat sgt la..sbb nya skuter aku tu penting taw tuk aku..kalo nk kate dlm hidup aku ni..skuter ni antara rangking yg ke-3 penting dlm idup aku taw afta Allah n parents aku..(siap ade ranking taw nokkkk~huhu)..

Skuter aku tuh usianya dah 7tahun 3 bulan 13 hari..ha..nmpk x cara aku caring motor aku..umor pon aku kira detail2 taw..heheh..sbb nye skut tu hadiah aku time besday aku form 4..so mmg senang la nk hengatnye..ouh,btw my birthday on 5th Dec taw..hahahhahahha..(heran sgt laaa~)

Bile dah kate usia perkenalan tu dh 7 tahun, maka byklah kenangannya..ada yg best..ade yg xbest..sume2 la..sbb tu aku kate die penting dlm life aku..ape2 yg jadi sume die jd saksi..mn x nye..g mn2 sume dgn dia..dari lah aku zaman sekolah..pastu beralih lak ke zaman universiti n now smpi la aku dh kerja..dia la yg bwk aku ke hulu ke hilir..

Kalo nk kate zaman sekolah, dgn motor skut tu la aku gi ngedate (kantoi lak brcinta zaman skulah ek..huhu)..gi tuisyen..gi berlatih kawad kaki KRS..g raya uma kwn, n mcm2 lagi la..bile dh ade moto ni pnjng la jln nye..tyme tu ade lak penemannya kan..ha..ceruk mn je kt kjg ni mmg pernah aku redah la..hehehhe..

Bile dpt blaja kt universiti bpk ak pernah offer nk bli motor br tuk bwk gi Kedah..tp ak xnk..tyme tu mmg syg lg kt moto tu..snggup ak suh bpk ak pos moto dr kjg bwk g sn..so dlm erti kate lain moto aku tu dh smpi ke Kedah merantau..ha..ko ade?wuwuwuwu~
Zaman u moto ni ak byk pki gi kuliah la..langkah tu xla pnjng mn sebab kwsn nye pon xla besar mn (nk gtawu sebenanye yg Sintok tu ceruk dunia..wuwuwuw)..anyway dia byk mmbntu..3 tahun gak la die kt sn dgn aku..gud job karisma!~ =)

Pastu rezeki aku pulak dpt keje kt Putrajaya..so mmg motor skut aku tu la mnjadi pngangkutan utama aku tuk gi keje..tapi tyme aku dh stat keje tu keadaan die mmg dh nmpk uzur la..sumenye gara2 abg aku yg bwk dia n den eksiden..stat dr tu dia dh nmpk cm xlarat la..(ayat nk cm manusia lak kn..ngeee~)

Bile cite psl eksiden ni..secara totalnya semua eksiden n kerosakan yg trjadi kt skut aku tuh bkn aku yg wat..yes!~not me!~aku mmg jg baik harta aku yg 1 tu..tapi ye la..kt uma ni byk brader2 aku yg xberapa nk jg betul..ha..alamtnya moto aku tuh mmg calar balar n saket2 la..n disebabkan tu aku dh xley trus pki dia..ak pn dh sian sgt tgk moto tu..bunyik dh mcm ghimau lapa..beside ak pn dh keje KL..so xsesuai nk long journey..

Perasaan?hmmm..mmg sedey la..ari last aku bwk die gi keje tu ak bwk slow je..sbb ak nk spend tyme ngn die (ayat nk ala2 romantik plak..puiihhhh~)..selalu aku mmg sumpah seranah gak la moto tu sbb kuat mkn minyak..tp minggu2 terakhir ni aku lyn kn aje..asl abes myk aku isi..ak xmerungut pon..sbb syg punye psl n dh nk brpisah kn..heheheehhe..ayt nk poyo jek aku ni kn..dush2!~lempang dr sdri..hahahah~

Menitik gak la air mata aku ni bile ak nk letak moto tu kt kedai moto sg jelok tu..sempat aku ambik gmbr dpn umah b4 ak anta die kt kedai..perghhhh~!sgt tacing weyh..so now..ak dh xberKARISMA..tp aku dh berEGO..hehehe..klu dlu kalernya merah skng ni kalernye hijau..nk angkat keta asek xlepas jek..so ak wt kputusan angkat moto dlu..
Moto je berbeza tp title still sm.."minah skuter"..hehehe..thnx kat bapak aku selaku pelabur n congratz kat diri aku sendiri selaku anak dara dia yang xpernah merungut walaupun diberi pilihan untuk bermotor je..kata bapak bersyukur dgn apa yg ada n insyaAllah rezeki lain akn muncul..Aminn!~Bapak ak byk ajar ak utk berdikari n lebih gagah mcm BoboiBoy..hahahha..

So, setakat ini saja..even EGO LC dgn aku, KARISMA xkn dilupakan..hope skut yg br ni mampu brtahan lm n byk brjasa dgn aku..n mudah2an semua urusn brjln lancar..Aminnnn!~






No comments:

Post a Comment